Cukierki reklamowe – w jaki sposób produkowane są twarde landrynki?

Cukierki reklamowe

Cukierki reklamowe

W czasach starożytnych, zamiast cukierków zajadano się owocami oraz orzechami maczanymi w miodzie. W okresie średniowiecza w Europie słodycze wytwarzano z gotowanego cukru. Wysokie koszty związane z importem  trzciny cukrowej sprawiały jednak, że na spożywanie tego typu produktów pozwolić mogły sobie wyłącznie najbogatsze osoby. Cukierki stały się powszechnie dostępne dopiero w XIX wieku, kiedy to pojawiło się nowe źródło cukru, jakim był burak cukrowy. Tego typu słodkości do dziś cieszą się ogromną popularnością na całym świecie. W jaki sposób się je produkuje? Szereg przydatnych informacji związanych z tym zagadnieniem – poniżej.By mogły powstać takie cukierki reklamowe, w pierwszej kolejności należy zagotować wodę z cukrem, do której dodawana jest glukoza pod postacią gęstego cukru wytwarzanego z krochmalu. W zależności od typu przyrządzanego wyrobu, taka mieszanka podgrzewana jest do danej temperatury i trzymana na ogniu przez około 30 minut. Na następnym etapie dodawane są do niej płynne aromaty. Po ich wymieszaniu masa jest wylewana na schłodzony blat. Kolejny krok to dodanie stosownych barwników spożywczych oraz aromatów nadających cukierkom wybraną barwę. W celu wzmocnienia smaku cukierków, dodaje się do nich kwasek cytrynowy.

Kolejny etap tworzenia słodkości, jakimi są cukierki reklamowe to mieszanie masy do momentu, aż nie zastygnie ona do konsystencji przypominającej plastelinę. Mieszanka jest przekładana na podgrzewany blat, który niezwykle skutecznie spowalnia proces zastygania i pozwala na kształtowanie powstałej masy w rozmaite wzory oraz formy. Następnie masa jest formowana w rulon rozciągany na dalszym etapie na cienki wałek i przecinany na krótsze części.

Cukierki reklamowe doskonale sprawdzają się w roli słodkich upominków dla klientów – czy to z okazji jubileuszu firmy, kolejnego roku współpracy czy świąt takich, jak Wielkanoc lub Boże Narodzenie. Częstować można nimi również osoby odwiedzające nasze stoisko w czasie targów branżowych czy udające się na spotkanie do siedziby firmy.